Eric Bordelet: Calvados Argelette 1996

דף הבית > Eau de Vie > Eric Bordelet: Calvados Argelette 1996
47% אלכוהול, נדיר ומיוחד

47% אלכוהול, 500 מ”ל בקבוק, קרוב ל-30 שנות יישון בחבית, 100% תפוחים.

העצים מבוגרים, מאד, משתפלים כלפי מטה. בחלקם בני מעל 200 שנה.

קלבדוס זה באיכות יוצאת דופן יושן בחביות אלון קרוב ל-30 שנה. לדברי אריק בורדלה הוא מגלם באופן מושלם את האופי הטיפוסי של דרום נורמנדי, מציע סיומת ארוכה ומרקם עגול ונדיב. בהשוואה לקוניאק או לארמניאק, קלבדוס זה מזכיר יותר את הסגנון של באס-ארמניאק.
זיקוק “כפול” של סיידר תפוחים, עם תשומת לב קפדנית לכל שלב: מהקטיף הידני ועד להרכבה של יותר משלושים זנים של תפוחים, כולל תסיסה טבעית עם שמרים מקומיים שונים להשגת איזון עדין של טעמים (מרירות, מתיקות, חמיצות).  מזקקת “ז’אן-פייר פראן” הייחודית מאפשרת זיקוק כפול מדויק וייחודי. היישון במרתפים המקומרים של שאטו הוטוויל מתרחש בתנאים אידאליים וטבעיים, המעודדים את ההתפתחות ההרמונית של הקלבדוס לאורך זמן. חביות אלון חדשות או חביות יין מכרמים לבנים יוקרתיים מוכנות מראש עם תסיסת סיידר לפני שהן מקבלות את הקלבדוס הטרי המזוקק (בערך 70-71%).  הפחתה טבעית של רמת האלכוהול מתרחשת על ידי אידוי דרך נקבוביות העץ, מה שמדגיש את חשיבות בחירת החביות. “חלק המלאכים”, בערך 1% בשנה בהתאם לבציר ולתנאי מזג האוויר, מוסיף לאופי הייחודי של כל בציר. הביקבוק נעשה ידנית ו”ישר מהחבית”, שומר על האותנטיות והייחודיות של הקלבדוס.

צבע זהוב, כהה מעט.

חיכינו לקלבדוס הזה 5 שנים;  פעמיים טעמנו מהחביות המיועדות ופעמיים זה השתנה (עד היום נשארו לנו הדוגמיות הקודמות), ובסופו של דבר נבחרו חביות 1996, ואפילו סוכם ונבחר הבקבוק.